heldag i stallet

Blev ännu en stalldag, klev upp kring 11 tiden då behövde mamma hjälp med min halvgalna lillebror på 3 år så jag gjorde en fruktsallad med honom sedan begav jag mig till stallet och mockade åt Pegasus innan jag tog in honom och Bibbi.
 
Borstade av de innan vi skulle ha stallmöte efteråt kom Mia till stallet och då for vi ut och tömkörde Pegaus i typ 1 timme. För er som inte vet vem Mia är så är det iallafall en superduktig tjej som brukar hjälpa mig med Pegasus och det är tack vare henne och Maria (hennes kompis) han har blivit så bra i hantering. Så tusen tack till de underbara tjejerna ♥ 
 
När vi var klara med Pegasus så tog vi med Bibbi till ridbanan och NH tränade henne med hjälp av Mia, då visade hon lite envisheter när det var vi som bestämde och inte hon haha, vi tränade lite grunder typ flytta undan för tryck, sänka huvudet, följa med, skickas ut på volt och såndär vi körde med Pegasus för flera månader sedan när vi började träna honom. Visade framsteg mot slutet med henne iallafall, då gav hon sig litegrann.  
 
När bägge ponnysarna var klara stod vi ett bra tag och pratade/ "planerade" lite grejjer med Emelie och Martina som är 2 utav de andra stallgästerna i stallet. Kring 6 tiden for vi hem och nu har jag bara fixat bloggen lite och myst framför tvn till solsidan "söndagens höjdpunkt" haha men typ. 
 
Justja  har även klippt av lite man och lugg på Bibbi då den blev så fruktansvärt tovig så fort hon ruskade på huvudet, men jag ville inte heller att hon skulle ha någon kort tävlingsman då hon inte skulle passa i det då hon är så grov men klippte av den några centimeter så man kan ju kalla den lång om man jämnför med Pegasus iallafall mehehe. 
 
 
ser lite ojämnare ut än vad det är men nu ska det få växa igen så blir det supersnyggt!! 
 
/ Erika 
 
Postat av: Emelie

Super fint :) RAs på hästen?? :)

2012-11-19 @ 10:50:47
URL: http://emeliepalmen.blogg.se
Postat av: Emelie

Sv: Tack :) Ni med :)

2012-11-20 @ 14:59:54
URL: http://emeliepalmen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0